Kołobrzeg
| PL | EN | DE |

Krajowy Plan Odbudowy

Program: Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności
Priorytet: Odporność i konkurencyjność gospodarki - część grantowa
Działanie: A1.2.1. Inwestycje dla przedsiębiorstw w produkty, usługi i kompetencje pracowników oraz kadry związane z dywersyfikacją działalności

Umowa o objęcie Przedsięwzięcia MŚP wsparciem Nr KPOD.01.03-IW.01-7769/24-00 zawarta w dniu 22.03.2025 r. pomiędzy Polską Fundacją Przedsiębiorczości a SAN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Tytuł Przedsięwzięcia MŚP:
Rozszerzenie działalności firmy San Sp. z o.o. w Kołobrzegu poprzez świadczenie nowej usługi kateringowej i unowocześnionej usługi masażu relaksacyjnego – jako element zwiększenia jej odporności na sytuacje kryzysowe (Region 1 – województwo zachodniopomorskie)

Miejsce realizacji Przedsięwzięcia:
SAN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
San Medical SPA & Sanatorium
ul. Kasprowicza 17
78-100 Kołobrzeg

Cel Przedsięwzięcia:
Celem realizowanego przedsięwzięcia jest rozszerzenie zakresu działalności firmy San Sp. z o.o. z siedzibą w Kołobrzegu poprzez uruchomienie świadczenia nowej usługi kateringowej i unowocześnionej usługi masażu relaksacyjnego, jako element zwiększenia jej odporności na sytuacje kryzysowe.

Wprowadzona usługa kateringu zewnętrznego polegać będzie na przygotowaniu posiłków (w tym napojów), dostarczeniu ich do klientów zewnętrznych, a także zapewnieniu mebli, sprzętu, zastawy stołowej i obsługi kelnerskiej- oferta kompleksowego charakteru usługi gastronomicznej. Przewiduje się świadczenie następujących rodzajów kateringu:

a) katering tradycyjny (eventowy) – dostarczanie posiłków i obsługa imprez okolicznościowych, m.in. uroczystości rodzinne (np. chrzest, komunia, urodziny, śluby i wesela, prywatne przyjęcia), pikniki, festyny, wydarzenia kulturalne, imprezy plenerowe;
b) katering indywidualny- posiłki na wynos dowożone do domu klienta, w tym dobranie, przygotowanie i dowóz diety o ściśle określonych produktach spełniającej wymagania klienta indywidualnego;
c) katering świąteczny- przygotowywanie i dowóz tradycyjnych potraw w zależności od obchodzonych świąt;
d) katering kontraktowy– regularne przygotowywanie i dostarczanie posiłków w oparciu o podpisaną umowę, m.in. codzienne dostawy posiłków do szpitali, szkół, hoteli, firm, instytucji publicznych;
e) katering biznesowy– dostarczanie posiłków wraz z obsługą kelnerską, nadzór nad systemem dystrybucji posiłków oraz skoordynowanie pory i sposobów ich podawania z harmonogramem konferencji czy szkolenia,

Oferta kateringowa obejmować będzie zarówno, tzw. katering zimny (kanapki, przekąski podawane w temperaturze pokojowej obróbki) oraz katering gorący (zupy, dania główne przechowywane w pojemnikach utrzymujących wysoką temperaturę).

W ramach przedsięwzięcia utworzony zostanie gabinet masażu relaksacyjnego, w którym zlokalizowane zostaną trzy nowoczesne łóżka do suchego masażu membranowego. Masaż wykonywany za pomocą tego rodzaju urządzenia poprawia krążenie krwi, zwiększając transport tlenu do tkanek. Przyczynia się do zwiększenia w organizmie poziomu endorfin odpowiedzialnych za tolerancję bólu. Działanie ciepłej wody w połączeniu z mechanicznym oddziaływaniem na tkanki wpływa rozluźniająco na organizm, zwiększa u pacjenta ruchomość kończyn oraz znacznie obniża poziom stresu, ma zatem charakter relaksujący i przyczyniający się do poprawy jego samopoczucia. Osoba korzystająca z łóżka do suchego masażu membranowego może korzystać z suchego hydromasażu - bez konieczności bezpośredniego kontaktu z wodą (nie moknąc przy tym). Woda wydobywająca się z dysz uderza bowiem od spodu w elastyczną membranę, na której leży użytkownik. 24 dysze znajdujące się w łóżku podzielone są na 6 stref masujących. Wanna wyposażona jest w funkcje regulacji czasu trwania zabiegu, częstotliwości i sekwencji zmian stref masujących. Temperatura wody jest podtrzymywana przez cały czas trwania zabiegu i również można ustawić ją według potrzeb użytkownika.

Wprowadzona usługa suchego masażu relaksacyjnego (membranowego) urozmaici i poszerzy zakres dotychczas świadczonych usług masażu relaksacyjnego (m.in. masaż aromatoterapeutyczny całościowy i częściowy, masaż bańką chińską kręgosłupa, masaż klasyczny, masaż terapeutyczny woskiem, hydromasaż całościowy, hydromasaż solankowy w jacuzzi).

Wprowadzona nowa usługa kateringowa i unowocześniona usługa masażu relaksacyjnego stanowi odpowiedź na zgłaszane zapotrzebowanie rynkowe ze strony klientów firmy.

Zakres rzeczowy Przedsięwzięcia:
Wszelkie zaplanowane w ramach przedsięwzięcia działania – mają na celu uruchomienie świadczenia nowych usług, a mianowicie usługi kateringowej i usługi masażu relaksacyjnego.

Zakres rzeczowy przedsięwzięcia obejmuje następujące działania:

  1. Montaż dźwigu osobowego - na potrzeby przemieszczania osób pomiędzy poszczególnymi kondygnacjami obiektu, w tym dla osób zainteresowanych korzystaniem z usług gabinetu masażu relaksacyjnego.
  2. Adaptacja pomieszczenia na potrzeby utworzenia gabinetu masażu relaksacyjnego (około 20 m 2 ), w tym: roboty ogólnobudowlane, roboty elektryczne, roboty sanitarno - kanalizacyjne, roboty wentylacyjno - klimatyzacyjne, stolarka drzwiowa).
  3. Zakup wyposażenia na potrzeby utworzenia gabinetu masażu relaksacyjnego: łóżko do suchego masażu membranowego (3 szt.).
  4. Zakup wyposażenia gastronomicznego na potrzeby świadczenia usług cateringowych: piec konwekcyjno - parowy z programatorem (1 szt.), piec konwekcyjno - parowy manualny (1 szt.), patelnia uchylna gazowa (2 szt.), szafa chłodnicza z przegrodą 1400 l (1 szt.), szafa chłodnicza 700 l (1 szt.), szafa chłodnicza przeszklona (1 szt.), szafa grzewcza bankietowa (1szt.).
  5. Szkolenie dla pracowników z zakresu świadczenia i sprzedaży nowych produktów oraz postępowania z nową grupą klientów.
  6. Usługa doradcza - analiza dotychczasowego modelu biznesowego przedsiębiorstwa wraz z propozycją jego zmian w kontekście rozszerzenia jego działalności.


Wskaźniki Przedsięwzięcia:

  1. Liczba obiektów, w których realizowane będą roboty budowlane – 1 [szt.]
  2. Liczba nabytych środków trwałych – 11 [szt.]
  3. Liczba przeprowadzonych szkoleń – 1 [szt.]
  4. Liczba uczestników biorących udział w kształceniu lub szkoleniu innym niż w zakresie umiejętności cyfrowych – 11 [szt.]
  5. Liczba usług rozwojowych o charakterze doradczym – 1 [szt.]
  6. Liczba przedsiębiorstw przeprowadzających zieloną transformację – 1 [szt.]


Źródła finansowania Projektu:

  • Wydatki ogółem – 715 906,41 PLN
  • Wydatki kwalifikowalne – 599 992,00 PLN (100,00%)
  • Dofinansowanie (wydatki kwalifikowalne) – 539 992,80 PLN (90,00%)
  • Wkład własny (wydatki kwalifikowalne) – 59 999,20 PLN (10,00%)


Okres realizacji Przedsięwzięcia:

01.11.2024 – 15.06.2025